ניהול מערכות מרכזי

Centralized Systems Management

נקסוס פתרונות מחשוב מתמכה במערכות ניהול, שליטה ובקרה של ספקים מובילים, כגון Microsoft System Center, HP OperationsManager, IBM Tivoli, CA, IPswitch, SolarWinds ועוד, ונותנת שירותים מתקדמים בתחום שליטה, בקרה ופתרון בעיות פרו-אקטיבי. בנוסף לכך, באמצעות שרותי ענן חדישים מבית חברות Microsoft, VMware, Amazon וספקי תשתיות ענן נוספים, אנו יכולים לספק גם לחברות הקטנות שרותים ברמת Enterprise ועלות חודשית נמוכה.


כפי שאתם בוודאי יודעים, ניהול מערכות וכן משימות של הטמעה, שדרוג או תמיכה יומיומית במערכות יכולים לקחת זמן ארוך ולדרוש השקעה של שעות עבודה רבות ומשאבים יקרים של מחלקת IT. עבור חברה קטנה, בדרך כלל רוב המשימות הנ"ל נעשות בצורה ידנית ע"י אנשי הצוות - התקנות תוכנה ממדיה אופטית, התאמה ידנית של מערכות לצרכי הארגון וכו'.

אבל ביצוע של משימות אלה באופן ידני, פרט להיותו משימה סיזיפית ונתונה לטעויות אנוש, גם מסתכם בעלויות גבוהות:

  • זה דורש שעות, ימים ואף שבועות, תלוי בהיקף ההתאמות הדרוש על מנת להשמיש את המערכת
  • המשימות הנ"ל לעיתים צריכות להתבצע על כל תחנת עבודה בנפרד, כלומר, לא ניתן לשחזר את התהליך פעמים רבות
  • השיטה הידנית איננה חסינה בפני טעויות אנוש - לעיתים שינוי מסויים פשוט "נשכח", וגורר אחריו שעות נוספות של פתרון בעיות ושיחות רבות ונשנות עם תמיכה טכנית
  • זה פשוט לא פרודוקטיבי - במקום להתרכז במשימות שיפור ושדרוג, צוות ה-IT מתעסק בהתקנת Windows

פתרונות אוטומטיים, מצד שני, אכן יותר אמינים ובטוחים מהשיטה הידנית, אך גם להם ישנם חסרונות מסויימים:

  • ההכנה הראשונית של תשתית אוטומציה דורשת זמן, יכולת ומשאבים - שרתים, רישוי תוכנה, עבודת אינטגרציה אלה דברים שעולים כסף, צריך להודות.
  • הפתרון האוטומטי בדרך כלל ידרוש תחזוקה באופן שותף, על מנת להתעדכן לשינויים המתרחשים בארגון, כגון התקנת תוכנות חדשות, שדרוג מערכת הפעלה ועוד

אבל בכל זאת ניתן לזהות יתרון אחד למערכות האוטומטיות, אותו ניתן להגדיר בצורה מאוד פשוטה: תסבול פעם אחת, ותהנה כל החיים!
במילים אחרות, לאחר ההשקעה הראשונית של המערכת, ניתן להשתמש בה באופן מילולי ללא הגבלה ללא תלות בכמות תחנות קצה, או הפעמים בהם צריך לבצע מחדש את העבודה. אין וויכוח על כך, שלטווח הארוך, הגישה הזו חוסכת שעות רבות של עבודה ותסכול.

בוודאי, לשתי הגישות המפורטות מעלה יש מקום להתקיים. מובן מאליו, שלחברה קטנה לעיתים קרובות יהיה יותר משתלם להשתמש בשיטות הישנות והידניות לניהול צי המחשבים שברשותה. אבל לכל חברה יש גבול מסויים, אחריו ניהול מערכות אוטומטי הופך אפילו לא ל"יתרון", אלא למשאב מרכזי וחיוני לתפקוד תקין של החברה.

ההתמחות שלנו

  • ניהול מרכזי של רשתות תקשורת מבוססות מוצרי מיקרוסופט (Microsoft SCOM, SCCM, SCVMM, DPM)
  • ניהול, ניטור, תחזוקה מונעת ופרו-אקטיבית של רשתות תקשורת הטרוגניות (HP Operations Manager, IBM Tivoli, CA, IPSwitch, SolarWinds ועוד)
  • מערכות ניהול מצאי של פריטי חומרה ותוכנה פנימי ומבוסס מחשוב ענן
  • שליטה ובקרה של מרכזי נתונים בינוניים וגדולים, כולל בקרת אקלים וסביבה חיצונית (מרכזי נתונים פיזיים, וירטואליים ומעורבים)
מאמרים נוספים בנושא

פיירוול אאוט, WaterFall אין

ישנם מקרים, בהם גם מערכת הפיירוול האמינה ביותר לא מספקת את ההגנה הרצויה, כמו למשל במקרה של רשת תקשורת המחברת את...